Arrenca el curs ACTIC a Agramunt

El Servei de Joventut i el programa de Garantia Juvenil del Consell Comarcal de l'Urgell conjuntament amb la regidoria de joventut de l'Ajuntament d'Agramunt han posat en marxa un curs d'ACTIC a Agramunt. ACTIC és l'acrònim d'acreditació de competències en tecnologies de la informació i comunicació, un certificat que desprès d'un examen acredita la Generalitat.
Aquest curs s'emmarca dins del projecte comarcal "Formació 2.0" que consisteix en desenvolupar accions formatives a la comarca de l'Urgell per a joves. El curs va començar l'any passat conjuntament amb el programa de Garantia Juvenil per poder oferir formació als joves inscrits al programa i altres joves interessats. El president del Consell Comarcal de l'Urgell, Salvador Bonjoch, explica que aquest curs es fa a Agramunt per obrir-se a diferents municipis de la comarca: "Si l'any que ve podem continuar buscarem un altre municipi de la comarca per continuar fent el curs, perquè des del Consell Comarcal una de les inquietuds que tenim és donar a conèixer el que fem arreu de la comarca, que no només es quedi a Tàrrega".
L'ACTIC va començar ahir amb un total de 16 inscrits, dels quals 5 són joves que formen part del Programa de Garantia Juvenil. La majoria dels inscrits estan dins la franja dels 16 als 30 anys d'edat. Oscar Palacín és l'encarregat de dur a terme aquesta formació que es realitzarà durant 8 sessions els dimarts i dijous de les 19.30h a les 21.30h a la sala de juntes de l'ajuntament d'Agramunt.
Una vegada finalitzat el curs, els alumnes podran fer l'examen al Consell Comarcal de l'Urgell a través del serveis informàtics ja que és un centre col·laborador acreditat.
